تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 سپتامبر 2018 - 13:06

خوزستان 600 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای کمبود دارد

خوزستان 600 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای کمبود دارد

هماخوزستان: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال تحصیلی جدید یک سال به دوره تحصیل فنی و حرفه ای افزوده می شود که در این شرایط با کمبود 600 کارگاه آموزشی روبه رو هستیم. جمشید کمایی  بیان کرد: در سال تحصیلی 98-97 دوره تحصیلی فنی و حرفه ای از 2 سال

هماخوزستان: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال تحصیلی جدید یک سال به دوره تحصیل فنی و حرفه ای افزوده می شود که در این شرایط با کمبود 600 کارگاه آموزشی روبه رو هستیم.

جمشید کمایی  بیان کرد: در سال تحصیلی 98-97 دوره تحصیلی فنی و حرفه ای از 2 سال به سه سال افزایش می یابد که همین موضوع باعث شده با کسری و کمبود 600 کارگاه برای آموزش هنر آموزان رو به رو شویم.

وی گفت: برای کمبود این کسری باید هر چه سریعتر تمهیداتی اندیشیده شود و یا هنرستان ها از پذیرش دانش آموز خودداری کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین از کمبود 200 نیروی هنر آموز تخصصی در خوزستان با افزوده شدن یک سال به دوره تحصیلی فنی و حرفه ای خبر داد.
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال دوره دوازدهم به سال تحصیلی دانش آموزان اضافه می شود بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پایه دوازدهم استقرار می یابد که با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات، سال تحصیلی سختی را برای این دوره خواهیم داشت.

** درخشش دانش آموزان خوزستانی در مسابقات تابستانی امسال
کمایی درادامه با اشاره به مسابقات تابستانی دانش آموزی در سطح ملی بیان کرد: بیشتر مسابقات در سطح کشوری در تابستان برگزار می شود که امسال دانش آموزان خوزستان موفق شدند در این مسابقات رتبه های برتر کشوری را کسب کنند.

هماخوزستان: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در چهارمین جشنواره خوارزمی که امسال در مشهد در 6 محور برگزار شد دانش آموزان خوزستانی موفق شدند که در محور پژوهش های علمی ، در بخش زبان انگلیسی و دربخش بازارچه کسب و کار هرسه مقام نخست را کسب کنند.

وی گفت: همچنین در بخش آزمایشگاه مقام دوم، دست سازه ها مقام سوم و در ادبیات و خوانش مقام سوم کشوری را دریافت کردند.
کمایی همچنین به مقامات کسب شده توسط دانش آموزان خوزستانی در مسابقات هنرهای تجسمی که در شهرکرد برگزار شد اشاره کرد و افزود: دانش آموزان خوزستان در بخش تصویر سازی دیجیتال مقام اول، چاپ دوم ، میکروگرام مقام دوم و نشانه های نوشتاری مقام سوم، چاپ روی شیشه مقام سوم و معماری نیز مقام سوم را دریافت کردند.

هماخوزستان: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در مسابقات علمی و عملی که درگذشته در 2 بخش کارو و دانش و فنی و حرفه ای برگزار می شد و امسال تنها در حوزه فنی و حرفه ای برگزار شد دانش آموزان خوزستانی موفق شدند در بخش برق صنعتی مقام سوم و جوش مقام چهارم را دریافت کنند.
استان خوزستان یک میلیون و 50 هزار دانش آموز و بیش از هشت هزار مدرسه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.