تاریخ انتشار : جمعه 14 سپتامبر 2018 - 17:58

آیین نماز جمعه در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد

آیین نماز جمعه در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد

هماخوزستان:  آیین نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور اقشار مختلف مردم متدین و دیندار خوزستان در میعادگاه های نمازجمعه در این استان برگزار شد. امام جمعه آبادان: آمریکا درصدد گسترش ویروس بد بینی در ایران است ** آبادان امام جمعه آبادان گفت: آمریکا با به راه انداختن جنگ اقتصادی سعی در گسترش ویروس بدبینی در

هماخوزستان:  آیین نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور اقشار مختلف مردم متدین و دیندار خوزستان در میعادگاه های نمازجمعه در این استان برگزار شد.

امام جمعه آبادان: آمریکا درصدد گسترش ویروس بد بینی در ایران است

** آبادان امام جمعه آبادان گفت: آمریکا با به راه انداختن جنگ اقتصادی سعی در گسترش ویروس بدبینی در ایران دارد.

 حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: ملت ایران اسلامی با قدرت و صلابت از آرمان های این انقلاب دفاع می کند و اجازه سو استفاده به دشمنان را نخواهد داد.

وی گفت: درس بزرگ عاشورا، مقاومت در برابر ظلم است که ملت انقلابی ایران اسلامی با تکیه بر آن، برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به 40 سال تحریم های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استکبار علیه نظام اسلامی بیان کرد: آمریکا و همراهانش اکنون از طریق جبهه رسانه ای وارد جنگ روانی علیه ایران اسلامی شده و با به راه انداختن جنگ اقتصادی دنبال گسترش ویروس بدبینی در جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور ادامه داد: کسی که پیرو راه امام حسین(ع) است در مسیر فرهنگ و منطق عاشورا که همان مقاومت، ایستادگی، تبلیغ دین و مبارزه با ظلم و استکبار است، حرکت می کند.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروه های تروریستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اقتدار داخلی نقطه دقیق مقر گروهک های تروریستی مخالف نظام را هدف قرار داد و نشان داد نیروهای این کشور با چشمان باز مدافع این مرز و بوم هستند.

خطیب جمعه آبادان افزود: نقطه زنی مقر تروریست ها توسط سپاه نشانه اقتدار بی نظیر کشور است و این هشداری به دشمنان انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه خواستار هوشیاری مردم برابر توطئه های دشمن شد و گفت: دشمن این بار اربعین را هدف قرار داده و با تفرقه افکنی بین شیعیان دنبال کمرنگ کردن آیین چند میلیونی اربعین است.

وی بیان کرد:دشمن حضور عراقی ها در آبادان را بهانه ای برای گران فروشی کرده در صورتی که با آسیب شناسی می توان از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به ترویج فرهنگ حسینی در کشور گفت: ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.

***
امام جمعه دزفول: جنگ رسانه ای دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است
دزفول – ایرنا -امام جمعه دزفول گفت: دشمن قصد دارد با جنگ رسانه ای گسترده بین مسلمانان منطقه تفرقه انگیزی کند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه افزود:اربعین مانور بزرگ مسلمانان است که دشمن قصد دارد با تفرقه انداختن و ایجاد اختلاف بین مسلمانان این حرکت بزرگ را کم رنگ کند.
وی بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در مقابله با تفرقه انگیزی دشمن تاکید کرد و گفت: منافقین، رژیم صهیونیستی و سران عرب متحد شدند تا فشار علیه ایران را تشدید کنند.
وی افزود: آمریکا با پشتیبانی از قارون های منطقه و فعال کردن جنگ رسانه ای سعی دارد افکار عمومی را نسبت به ایران خراب کند.
خطیب جمعه دزفول در ادامه به شلیک موشک های نقطه زن سپاه به مقرهای تروریست ها در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت:پیام این اقدام این است که نشان می دهد موشک های نقطه زن ما در شعاع 2 هزار کیلومتری کشورمان آماده و پایگاه های دشمن در دسترس ما هستند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین بیان کرد:در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی باید به رمز جاودانه نهضت عاشورا توجه داشته باشیم.
وی افزود:عزاداری ها برای امام حسین (ع) باید جهت دار و آگاهی بخش باشند و در این عزاداری ها جنبه بصیرتی و معرفت افزایی رعایت شود و از اشعار و نوحه های حماسی و ادبی استفاده شود و به شبهات موجود پاسخ گفته شود.
وی اضافه کرد:مبارزه مستمر با طاغوت ها درس جاودانه ماندن نهضت حسینی است که باید در این عزاداری ها تبیین شود.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه باید استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از مکتب امام حسین (ع) فرا گرفت گفت:جوانان و شهدای مدافع حرم از عاشورا الگو گرفتند و موجب افتخار کشور شدند.
وی افزود: با وجود فضای مسمومی که دشمن ایجاد کرده کشورمان هنوز هم جوانان مومن و مخلص زیادی دارد که باید قدر آنها را بدانیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های این هفته به ورود پیکر 135 شهید گمنام به کشور که فضایی ملکوتی در کشور ایجاد کرده اشاره و افزود:شهدا دستاوردهایی چون امنیت و سرافرازی برای کشورمان به ارمغان آوردند.
وی همچنین سالروز ارتحال آیت ا… آقامیری از روحانیان برجسته دزفول را گرامیداشت.

***
امام جمعه اندیمشک: همه از دولت حمایت کنند
اندیمشک – امام جمعه اندیمشک با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای فشار اقتصادی به کشور گفت:همه در شرایط کنونی باید به دولت کمک کرده و از آن حمایت کنیم.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود:پشت کردن به دولت در شرایط کنونی نه تنها مشکلات را حل نمی کند بله یک آسیب است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: بدبینی درد بزرگی برای جامعه است و نباید این ویروس را در جامعه ترویج داد.
وی افزود:ایجاد روحیه امید در مردم و پرهیز از سیاهنمایی و همچنین بزرگ نکردن مشکلات از نیازهای ضروری در جامعه است.
امام جمعه اندیمشک بیان کرد:در شرایط کنونی قدرت خرید مردم کاهش یافته و دولت در تلاش است برای جبران این مشکل حقوق ها را افزایش دهد که این موضوع هم سبب افزایش هزینه های دولت می شود.
وی گفت:در شرایط کنونی دولتمردان باید با راهکار مناسب زمینه حل مشکلات را فراهم کنند که حمایت عمومی از دولت نیز ضروری است.
خطیب جمعه اندیمشک در ادامه با اشاره به حمله اخیر موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان عراق افزود:پس از تحرک هایی که گروهک تروریستی دموکرات کردستان داشت صبر کشورمان تمام شد و سپاه مقر آنها را هدف قرار داد.
حجت الاسلام حسینی نوری افزود:این موضوع نشان دهنده اشراف اطلاعاتی نظام اسلامی و قدرت نیروهای ما و همچنین تسلط کشور بر منطقه است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام محرم گفت:دشمن برای دور کردن عزاداری ها از هدف واقعی خود تلاش می کند.
وی افزود:عزاداری های ما باید همراه با بصیرت افزایی بوده و هیات های سوگوار عزادار سید الشهدا (ع) باید کلاس درس باشند.

***
امام جمعه ماهشهر: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است
بندرماهشهر امام جمعه بندرماهشهر گفت: یکی از فرایض دینی مهم هر مسلمان انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ این وظیفه همه آحاد جامعه است و باید در فضای واقعی و مجازی به آن مبادرت کنند.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نمار جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افزود:مسئولان نیز در این زمینه وظایف مشخصی دارند؛ در شرایط فعلی باید به مدیریت جهادی مبادرت کنند، اگر در سازمانی از سوی کارمند خطا و یا کم کاری صورت گیرد، مدیر اداره باید به وظیفه خود عمل کند و تسلط کامل بر مجموعه خود داشته باشد.
وی گفت: بخش عمده ای از شرایط فعلی کشور و مشکلاتی که مردم با آن روبه رو هستند،
ناشی از کم کاری مسئولان است.
وی در ادامه با اشاره به رسوم هر ساله مردم در ایام محرم و صفر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم های مختلف و توزیع نذری در ایام محرم و صفر هیچگاه وابسته به دستگاه های حاکمیتی نبوده و پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، مردم به صورت خودجوش به برگزاری آیین سوگواری امام حسین(ع) می پردازند و عاشقانه در صحنه هستند.
امام جمعه بندرماهشهر اضافه کرد: این در حالی است که جبهه مقابل با شبهه پراکنی در صدد ایجاد نفاق بین مردم است و انفاق هایی که از سوی مردم انجام می شود را به بهانه وجود آمار زیاد فقرا در جامعه زیر سوال می برند، در صورتی که عمده این افراد از جبهه مقابل اهل دستگیری از فقرا نیستند.
وی گفت:هر موضوعی جایگاه خاص خود را دارد و اسلام برای مستضعفان و رهایی آنها از فقر راهکارهایی از جمله پرداخت زکات و خمس را در نظر گرفته و بخش زیادی از نذورات به سمت مناطق فقیرنشین هدایت می شود.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها به هجمه رسانه ای علیه روابط ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ما در این ایام با انواع جنگ ها از جمله جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبه رو هستیم؛ دشمن در تلاش برای تفرقه افکنی بین شیعیان ایران و عراق است و حوادث اخیر بصره، از جمله آتش زدن کنسول گری ایران از جمله توطئه های دشمنان برای اختلاف افکنی است.این فتنه ها برای جبران سیلی خوردن از شیعیان در شام و عراق است و شبانه روز در حال برنامه ریزی برای مقابله با شیعیان حسینی هستند.
حجت الاسلام غبیشاوی افزود: باید تلاش کنیم این جریان حسینی تقویت شود، دشمن به روش های مختلفی در تلاش برای تضعیف روحیه جوانان شیعه است و با خرافه پراکنی در صدد انحراف این جوانان از جریان اصلی دین هستند، از این رو در ایام سوگواری امام حسین (ع) باید در کنار مراسم سینه زنی از مطالب روحانیان نیز برای روشنگری و انتقال آموزه های دینی به عزاداران به ویژه جوانان بهره برد؛ بحث بصیرت از ضروریات زندگی جوانان ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.