تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 سپتامبر 2018 - 12:40

آموزش و پرورش به دنبال ایجاد فرهنگ کارآفرینی است

آموزش و پرورش به دنبال ایجاد فرهنگ کارآفرینی است

هماخوزستان  : معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بازارچه‌های کارآفرینی و دست سازه‌های دانش‌آموزی چند سال است در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است؛ البته آموزش و پرورش به دنبال کارآفرینی نیست و در واقع ما به دنبال ایجاد فرهنگ کارآفرینی هستیم. جمشید کمایی در جلسه شورای اداری خوزستان که

هماخوزستان  : معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بازارچه‌های کارآفرینی و دست سازه‌های دانش‌آموزی چند سال است در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است؛ البته آموزش و پرورش به دنبال کارآفرینی نیست و در واقع ما به دنبال ایجاد فرهنگ کارآفرینی هستیم.
جمشید کمایی در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز، چهارشنبه (21 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بازگشایی مدارس موجب ایجاد یک تکاپو در شهرها و روستاها می شود. این تکاپو فرصت مناسبی است تا امید را در ذهن فرزندانمان زنده نگه داریم.

وی افزود: پروژه مهر یک نماد مدیریتی است که با رویکردی انسانی، اسلامی، اصلاحی و مثبت کار خود را آغاز کرده است. اول مهر نوروز آگاهی، دانش و معرفت است. این روز متعلق به همه است. بازگشایی مدارس یک فرآیند فرادستگاهی است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته در خوزستان بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی، 884 هزار و 846 دانش‌آموز داشتیم. امسال نیز  بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی تاکنون 921 هزار و 853 دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت شده‌اند. یعنی تاکنون حدود 37 هزار دانش آموز بیشتر از سال گذشته در سامانه ما ثبت شده‌اند. به عبارتی به 37 هزار کلاس درس نیاز داریم تا بتوانیم سال تحصیلی را در آموزش و پرورش به نحو مطلوب آغاز کنیم. به همین دلیل امسال نیازمند توجه ویژه به آموزش و پرورش هستیم.

کمایی خاطرنشان‌کرد: همچنین امسال اولین سال استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی است. در گذشته دانش آموزان پس از شرکت در امتحانات نهایی و اخذ دیپلم با یک فاصله یک ساله خود را برای کنکور آماده می‌کردند اما امسال دانش آموزان باید بلافاصله پس از شرکت در امتحانات نهایی در یک فاصله حدودا 10 روزه در کنکور شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان از نظر جمعیتی سومین آموزش و پرورش کشور است، گفت: از دستگاه‌ها می‌خواهیم جریان تعلیم و تربیت را در استان به شکل جدی رصد کنند. در شورای آموزش و پرورش گفته شد که دستگاه‌های استانی معین مدارس شوند. تسریع آماده‌سازی محیط‌های پیرامونی مدارس، نصب سرعت‌گیر جلوی مدارس، ایجاد یا بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس برای تسهیل تردد دانش‌آموزان و زیباسازی فضای مدرسه از برنامه‌هایی هستند که تا پیش از بازگشایی مدارس باید دنبال شوند.

هماخوزستان: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آماده‌سازی و سرکشی به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیز باید در طول سال انجام شود. پژوهش‌سراها بهترین مکان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است. انتظار داریم که این پژوهش‌سراها مورد توجه قرار گیرند. همچنین انتظار داریم به پروژه‌های نیمه تمام  آموزش و پروش توجه شود.

کمایی افزود: استقرار پایه دوازدهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یکی از چالش‌های ما است. تا کنون این رشته‌ها در هنرستان‌ها دو ساله بودند اما با استقرار پایه دوازدهم، این رشته‌ها سه ساله می‌شوند. با احتساب اینکه در این زمینه‌ها از نظر امکانات مشکلی نداشته باشیم، امسال به اندازه یک سوم کمبود امکانات خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: بازارچه‌های کارآفرینی و دست سازه‌های دانش‌آموزی چند سال است در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است. خوزستان تنها استانی است که این کار را کرده است. سال گذشته تمام این دست سازه‌ها در پارک ساحلی نمایش داده شدند. آموزش و پرورش به دنبال کارآفرینی نیست. در واقع ما به دنبال ایجاد فرهنگ کارآفرینی هستیم. کار آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.